Läget idag?

hmm. Tisdag morgon... Butter!!!
Vi kvinnor har ett sjätte sinne, eller i allafall jag... Igår kände jag att min mage var inte som den skulle vara.. Tänkte då att Mensen skulle komma dagen därpå, tänkte inte mer på de utan gick o la mig med lite ont i halsen o så.. Vaknar sen nu i morse o känner att magen har värker.. FUCK!!! Förstår då att mensen har kommit, utan att ens se något blod.. Läskigt??
Kommer sen ner till Mor som med sin mjuka röst Hur é de idag?
Jag - Tonårsdottern - muttrar bara.. é de inte bra idag??
Jag svara då: Nej de é inte bra idag. Jag har ont i halsen o jag har fått djävulens verk till kvinnorna idag (djävulens verk till kvinnor, tagen från Bengets blogg!)
Går sen till bussen o ser en silvrig VOLVO som svänger in till mig på busshållplatsen..
Mårten: Läget idag?
Ellen: Jo de é väl lugnt, skolan bara liksom...
Mårten: Jaja, jag såg bussen, den kommer snart. Anders håller en plats till dig.
Ellen: Okej.. hur mår du?
Mårten: Jo de é bra. Hörde du vad som hade hänt!
Ellen: Nä, vadå??
Mårten: Har du inte snackat me Annie? Värsta dramat igår ju. Annies farfar var fösvunnen.. Så de hade ringt till Polisen o allt. Men vi hittade honom Hos Brasken (Brasken är någon som kallas så, de é hans gård de snackar om "Brasken" )
Ellen: Men oj! Nä jag har inte prata med Annie. Jaja okej.. Allt bra Annars? (Pinsamt värre.. Pallar inte snacka med Mårten efter allt som har hänt..)
Mårten: Jo de é lugnt!
Ellen: OJ! Titta där kommer Bussen!!! (TACK GODE GUD!) Men ha de så bra, så syns vi senare.
Mårten: Ja de gör vi...

Gud va jobbigt! Att man måste kallprata en Tisdagsmorgon!

Kommentarer
Postat av: elinor

Det är tävling i min blogg! var gärna med :)

2008-02-12 @ 09:01:21
URL: http://litteellie.blogg.se
Postat av: Elin

Gawd, that sucks. Stackars.

2008-02-12 @ 10:08:06
URL: http://benget.blogg.se
Postat av: Madeleine

Haha och hon gör en Elin.

2008-02-12 @ 11:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0