Vi kanske stör?

Jag har en riktig sovmorogn på fredagar. Jag brukar börja halv 1 och jag bukar då ta kvart över 11 bussen.
Som vanligt tar jag det lugnt och när jag ser att klockan bli kvart över 10 känner jag att man kanske skulle börja göra sig i ordning.
Väl i badrummet står jag i min handduk och tittar i spegelen, och jag hör att det knackar på dörren.
Vem i helvet kommer halv 11 på en fredag???!!!

Efter som jag är den artiga barnet och tänker det är kanske någon som ska lämna en manik till Farsan, går jag ner i min lilla handduk och öppnar dörren.
Jag känner igen den ena gubben och förstår att det är jehovas vittne som är på besök.
"Hejsan! Vi har träffats innan! Vilken underlig apparat som står här!"
Skulle jag reta och säga att det är Fars hembränningsappart (på skoj, egentligen är det till Mors utebadkar)
Jag skrattar till lite och bara mmmmm..

Jv: Ja, vi kanske stör? Jehovas gubben tittar ner o upp på min bara kropp..
Jag: Jo, hehe, jag har lite bråttom till bussen..
JV: Men här får du en bok om hur biblen funkar. Så kanske vi kan komma tillbaka så vi kan samtala...
Jag: mmhh, Tack så mycket! Hej då!!

Jag tar emot "Vad lär biblen?" och gör mig färdig. Jag läser lite sen i den. och läser vad man inte får göra enligt biblen...
INTE DRICKA ALKOHOL
INTE HA SEX INNAN ÄKTENSKAP
INTE RÖKA. SNUSA
INTE GE BLOD
Ja ni kanske förstår att jag inte kan bli ett jehovas vittne!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hahahahaha. Inte med tanke på punkt ett och punkt två i alla fall :D

2008-02-11 @ 10:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0