Hästar

Jag har nu bott hos Annie denna veckan när hennes föräldrar är borta..
O de har 4 STORA hästar (de é kanske inte stora men jag é livrädd för den ena)
Då é de Annie som nu får ta hand om dem. Jag den lilla stadsbon(kanske inte men) ska hjälpa henne med dem..
Vi går ut där det är som mörkast o lerigt, o vi kommer fram där hästarna står.. Hrmm.. Ja.. Annie öppnar grinden o säger till mig att ställa mig framför dem,, SKÄMTAR HON`?? Nej de gör hon inte men jag den lilla förskräkta varlsen tar i en häst som heter Simmson (annie lillsyrras ögonsten.. ) o håller i honom,, Medans Jag ser Tonga, Mimosa o Pysen springer i väg.. SSSKKKITTTT!!!! Jag var rädd..
När vi sen kommer tillbaks till stallet så står de tre hästapollarna o väntar att få komma in.. Jag står 10 meter ifrån för att inte bli nersprungen av exempel vis Tonga (IIHH!!!) Annie går in i stallet..
Annie: Ska du inte komma in??
Jag: Nä, alltså jag é rädd att Tonga ska sparkas.
Annie: Ellen, de kommer inte sparkas. Kom in...
Jag: Okej.. 
Jag går till Pysen den minsta av de alla o ställer mig där, han é också den jag känner bäst. Jag står där som ett spån o ser på Annie som håller på med dem.. O skäms över att jag inte lägger mer manken.. .Men vad ska man gör om man é livrädd för dessa hästar (okej inte livrädd men jätterädd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0