Jobb sökes

Tisdag idag.. Tråkigt. Sjukanmälde mig igår för jag kände att jag inte var redo för skolan...
Nä istället satt jag hemma o skrev Projektarbetet och sökte sommarjobb..
Ringer till några olika ålderdomshem.. O frågar om de behöver vikarie.. (för liksom Hallå! jag vet att de behöver och de vet dom med.. Men de vill nog inte riktigt erkänna) Jag får avslag.. direkt... Nej då var det ju så att jag var inte utbildad till undersköterska (dah! Kom med något nytt, det har väl inte hindrat dom innan!) o att de var så mycket med medecin att hålla på med.. Dittan o dattan..

Nähä,, försökte sen ringa till Brösarp o få tag i arbeteslagsledaren där..
Nej, hon är inte här idag! Men prova i morgon, för då är hon här...

WHAT THE ****!!!!!
här har jag försökt att få tag i henne i flera dagar! Men NÄ, ena dagen kan dom inte hittta henne, andra dagen é hon på kurs, OCH sen é hon ledig nästa dag!!!!

Va é detta för system vi har här!! Nej, jag ger upp på ålderdomshems jobb, o börja kolla på arbetsförmedlingen.. Söker TOMELILLA. Men där fanns knappt något jobb..
Sväljer sen min stolthet o söker YSTAD.. Där fanns fler jobb. Började kolla på Hotell o resturang.. Jo de sökte då en servitris på en resturang.. Jag nappar direkt o skrev till dem... '

Nu é de bara att vänta...  
Kommer jag inte till Brighton, så är mitt liv förstört :'( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0